چرا کاربران نرم‌افزار ما را لعنت می‌کنند؟

وقتی نرم‌افزاری به خطا می‌خورد، طبیعی است که کاربران نرم‌افزار ناراحت باشند. اما چه چیزی این ناراحتی را به عصبانیت تبدیل می‌کند؟ قطعاً یکی از پاسخ‌ها،‌ متن پیام خطا است که به کاربر نمایش داده می‌شود. اغلب ما (از جمله خودم) بلد نیستیم متن خطای خوب بنویسیم و این باعث می‌شود در زمان بروز مشکل، نه تنها به کاربر کمکی نکنیم بلکه بیشتر او را گیج یا عصبانی کنیم. در این نوشته به هنر نوشتن پیغام خطا می‌پردازیم

راهنمای یک دقیقه‌ای برای نوشتن پیام خطای خوب

برای پی بردن به اهمیت موضوع، ابتدا یک مثال ببینیم:

نمونه‌ای از پیام خطای مبهم و به درد نخور

با دیدن پیام بالا چه حسی پیدا می‌کنید؟ این پیام خطا به شما چه کمکی می‌کند؟ حالا باید چه کرد؟ پاسخ به سوالات بالا را مرور کنید و حالا یک راهنمای یک دقیقه‌ای برای نوشتن پیام خطا بخوانید. این راهنما از مجموعه‌ای از مطالب پراکنده در وب جمع‌آوری شده و شما هم اگر موردی به نظرتان می‌رسد، می‌توانید در کامنت‌ها اعلام کنید تا به لیست اضافه کنم.

نکات مهم در نوشتن پیام خطای مناسب: